HAGADÀS BARCELONA. L’esplendor jueva del gòtic català.

A Barcelona, seu d’una monarquia i plaça important en el comerç mediterrani, hi havia en les primeres dècades del segle XIV un ambient urbà sensible a les influències artístiques més innovadores. En aquest moment del gòtic, els tallers barcelonins van ser un focus molt actiu en l’elaboració d’hagadàs, manuscrits que contenen el ritual del sopar pasqual jueu, encarregades per famílies del Call de Barcelona i d’altres comunitats jueves. En la seva confecció hi treballaren jueus i cristians, que compartien l’estil i tenien models iconogràfics comuns.

L’exposició “Hagadàs Barcelona” reuneix, per primer cop en més de sis segles, una mostra àmplia d’aquestes obres esplèndides del gòtic català que posteriorment, amb l’expulsió dels jueus, es van dispersar pel món.

Tour virtual de l’exposició ‘HAGADÀS BARCELONA. L’esplendor jueva del gòtic català’
En català
En hebreu

Llibret de sala de l’exposició ‘HAGADÀS BARCELONA. L’esplendor jueva del gòtic català’
En català
En hebreu

Visites d’autor

Visites a càrrec dels comissaris de l’exposició:

Manuel Forcano, 15 d’abril i 28 de maig
Ana Bejarano, 5 de maig i 4 de juny

MUHBA Plaça del Rei, de 18 a 19.30 h. 7,35 € (Amics del MUHBA 5,51 €)

Visites comentades de cap de setmana:

Dissabtes 25 d’abril, 9 i 30 de maig, i 13 i 27 de juny, en català
Dissabtes 18 d’abril i 16 de maig, en castellà
Diumenges 26 d’abril i 24 de maig, en anglès
Diumenges 19 d’abril i 10 de maig, en hebreu

MUHBA Plaça del Rei, d’11.30 a 13 h. 7,35 € (Amics del MUHBA 5,51 €)

Consulteu les activitats i visites escolars relacionades amb l’exposició i amb el MUHBA el Call, i informeu-vos sobre les visites per a grups també en francès

Visites comentades

Dissabtes 11 i 25 d’abril i 9 i 30 de maig, MUHBA Plaça del Rei, d’11,30 a 13 h. 7,35 € (Amics 5,51 €)

Jornades “Hagadàs: història, narrativa i llegat artístic”.

En aquestes jornades es parlarà del context històric de les Hagadàs, dels significats dels rituals que descriuen  i de les tècniques pictòriques emprades a les il·lustracions figuratives, entre d’altres temes.

Intervindran: Rosa Alcoy, Alba Barceló, Katrin Kogman-Appel, Dalia Ruth Halperin, Marc Michael Epstein, Geraldine Brooks i Aleksandra Buncic.

Lloc: MUHBA Plaça del Rei, sala Martí l’Humà, 24 i 25 de març, de 9 a 19h, 22,50 € (reduïda 11,25 €)

Conferència: L'Hagadà de Prato. L'art de la il·luminació dels manuscrits medievals

A càrrec de Sharon Mintz, conservadora d’art jueu a la biblioteca del Jewish Theological Seminary (JTS).

Dimecres 8 d’abril de 2015, a les 19 h
Sala de Martí l’Humà. Gratuïta, imprescindible reserva prèvia.
La conferencia serà en anglès.

Imatges de l'exposició (Autor: Enric Gràcia)

Plaça del Rei, s/n (Saló del Tinell)
Veure mapa

Exposició del 26 de març al 5 de juliol del 2015.
Exposició prorrogada amb facsímils digitals de l'11 de juliol al 27 de setembre del 2015.
Inauguració el dimecres 25 de març del 2015, a les 19h, a l’avantcambra del Saló del Tinell.
Portes obertes: dissabte 28 de març de 10 a 19 h i diumenge 29 de març de 10 a 20 h

Horari de Visita

De dimarts a dissabte de 10 a 19 h, diumenges de 10 a 20 h.
Dilluns no festius, tancat.

Entrada a l'exposició: 4,40 €

Entrada reduïda: 3,08 €, menors de 29 anys, majors de 65 anys, carnet de biblioteques de Barcelona, targeta rosa reduïda, carnet de família nombrosa, carnet de família monoparental i grups superiors a 10 persones.

7 € visita general al museu, amb l’exposició inclosa.

Menors de 16 anys gratuït.
Diumenges a partir de les 15 h, entrada gratuïta.