MUHBA Temple d'August

Des de l’epicentre de la plaça del Rei, el visitant que hi estigui interessat pot apropar-se al temple d’August, on l’urbanisme i el poder polític i religiós van de bracet.

El temple d’August de Barcelona va ser un temple romà dedicat al culte imperial a August bastit a Barcino, colònia fundada amb el permís d’August, que amb el pas del temps ha esdevingut la ciutat de Barcelona. Va ser la part central del fòrum, al cim del mont Tàber. Va ser enderrocat pel pas del temps i a finals del segle XIX se’n van trobar tres columnes a les obres de construcció de la seu del Centre Excursionista de Catalunya. Una quarta columna es trobava exposada a la plaça del Rei de la Ciutat Comtal i va ser incorporada al conjunt que ara es pot visitar. És probable que la construcció del temple s’iniciés en època de Tiberi, que va ser qui va instituir el culte a August.

Informació complementària

Plafons

Autora textos: Julia Beltrán de Heredia

Guia

c. Paradís, 10
veure mapa

Dilluns de 10 a 14 h, de dimarts a dissabte, de 10 a 19 h i diumenges de 10 a 20 h.

Dies de tancament anual: 1 de gener, 1 de maig, 24 juny i 25 de desembre.

Entrada gratuïta

Metro: Catalunya (L1 i L3), Liceu (L3), Jaume I (L4)
Bus: 14, 59, 45, 64,120, H14, D20, V15, V17
Barcelona Bus Turístic: ruta sud (vermella), parada Barri Gòtic