Exposició ‘Reinterpretant JV Foix’

25,000 Pencils explora la metodologia col·laborativa de 'design through making' a través d'un simple acoblament (mitjançant juntes tòriques de goma) de llapis de colors a escala 1: 1. Dos-cents quaranta estudiants d'arquitectura de Cardiff i Barcelona treballaran juntament amb 10 tutors en la producció d'una instal·lació al MUHBA Oliva Artés a Barcelona.

Instal·lació 25.000 pencils

L’arqueologia industrial s’aferma a Flandes en la dècada de 1970. A partir de 1975, amb l’Any Europeu del Patrimoni Arquitectònic i la nova llei flamenca de conservació i protecció dels monuments i els paisatges urbans, es produeix un salt en la preservació del seu llegat fabril.

Exposició 'Patrimoni industrial de Flandes, 1975-2015'

Je vous offre les oiseaux / Us ofereixo els ocells, és una instal·lació audiovisual de Marta Marín-Dòmine organitzada para commemorar el Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.

Instal.lació audiovisual ‘Je vous offre les oiseaux / Us ofereixo els ocells’

El debat sobre l’obtenció, el repartiment social i les pautes de consum d’aliments és fonamental, tant a escala local com global, per imaginar el futur humà. En el marc dels estudis històrics  sobre el proveïment alimentari que impulsa el Museu, “Primers pagesos BCN” s’endinsa en les comunitats agràries formades al neolític arran de la domesticació de plantes i d’animals.

Primers Pagesos/Bcn. La gran innovació fa 7.500 anys

La reactivació del recinte fabril de Can Ricart i del carrer de Pere IV creen un clima propici per debatre sobre la rehabilitació d’edificis i paisatges industrials i sobre les modalitats d’ús de les antigues àrees fabrils i noves estratègies de relació entre ciutadans, tècnics i polítics.

La reactivació de Can Ricart. Ideacions

Instal·lació on es presenten treballs que faciliten l'anàlisi de la transformació urbana de la ciutat i del patrimoni històric de l'Eix de Pere IV.

Interrogar l’eix de Pere IV

L’exposició Ramon Llull i l’encontre entre cultures ofereix un recorregut per la vida i l’obra del pensador mallorquí on es destaca el diàleg que va mantenir amb el món musulmà.
Il·lustracions, textos i audiovisuals interactius conformen la mostra que s’ha exposat ja a Tarragona i València i que després visitarà Vic, Lleida i Brussel·les.

Ramon Llull i l’encontre entre cultures

La mostra s’endinsa en el poder de representació social dels monuments –del patrimoni, en suma– a partir del cas singular de la trajectòria de la Casa Gralla des del Renaixement fins avui mateix. La Casa Gralla, situada al carrer de la Portaferrissa, va ser una de les més admirades de Barcelona per l’ornamentació escultòrica que des del segle XVI embellia la façana.

La casa Gralla. El periple d'un monument

La videoinstal·lació Barcelona deportada és una producció del Museu d'Història de Barcelona en col·laboració amb l'Amical de Mauthausen realitzada en el marc de la commemoració del 70 aniversari de l’alliberament dels camps nazis.

La Barcelona deportada

La videoinstal·lació La Barcelona del nou-cents: Adolf Mas mostra una selecció de fotografies, conservades a l’Arxiu Mas -pertanyent avui a l’Institut Amatller d’Art Hispànic- i escollides d’entre milers d’imatges del període 1900-1917, que permet fer un recorregut per la vida a la ciutat, posant especial èmfasi en el seu procés de transformació, la seva activitat al c

La Barcelona del noucents: Adolf Mas

A Barcelona, seu d’una monarquia i plaça important en el comerç mediterrani, hi havia en les primeres dècades del segle XIV un ambient urbà sensible a les influències artístiques més innovadores.

HAGADÀS BARCELONA. L’esplendor jueva del gòtic català.

Dins de la seva línia de recerca, en múltiples formats de treball, sobre les representacions urbanes contemporà­nies, el MUHBA ha dedicat una atenció important a la representació de la ciutat més enllà del seu “cor visible”, a la representació de les perifèries, a la metròpoli vista des de la perifèria.

Perifèries 2009-2012. Projecte 'In situ Barcelona' d’Anna Oswaldo Cruz

Presentació de la nova adquisició patrimonial de la moneda carolíngia de Lluís el Pietós (814-840) a la capella de santa Ágata.

La moneda carolíngia de Lluís el Pietós (814-840)

LA CARTOGRAFIA MEDIEVAL I BARCELONA

Una nova adquisició de la ciutat: el fragment de carta portolana de Guillem Soler, c. 1375

La carta portolana de Guillem Soler (s.XIV)

Pàgines